Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015

''ΓΚΟΥΡΤΖΙΕΦ.ΑΝΑΖΗΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.''

Η Maria Dimitriou κοινοποίησε τη δημοσίευση του Tatanka Lyotanka.

Tatanka Lyotanka
ΓΝΩΣΗ
Ερώτηση: Γιατί, αν αρχαία γνώση έχει διατηρηθεί και αν έχει πάντα υπάρξει μια γνώση διαφορετική από την επιστήμη και τη φιλοσοφία μας, ή ακόμα και να τις ξεπερνά, είναι τόσο προσεκτικά κρυμμένη; Γιατί είναι οι άνθρωποι που έχουν αυτή την ειδική γνώση απρόθυμοι να την αφήσουν να περάσει σε γενικότερη κυκλοφορία, για χάρη ενός καλύτερου και πιο επιτυχημένο αγώνα με τον δόλο, την άγνοια και το κακό;
ΓΚΟΥΡΤΖΙΕΦ: Υπάρχουν δύο απαντήσεις. Κατ 'αρχάς, η γνώση αυτή δεν κρύβεται, και δεύτερον δεν μπορεί, από την ίδια τη φύση της, να γίνει κοινή ιδιοκτησία.
Θα σας αποδείξω ότι η γνώση είναι πολύ πιο προσιτή σε όσους είναι σε θέση να την αφομοιώσουν από ό, τι γενικά υποτίθεται , και ότι το όλο πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι είτε δεν την θέλουν ή δεν μπορούν να την λάβουν.
Αλλά πρώτα απ 'όλα ένα άλλο πράγμα πρέπει να γίνει κατανοητό, δηλαδή, ότι η γνώση δεν μπορεί να ανήκει σε όλους, δεν μπορεί καν να ανήκει σε πολλούς. Τέτοιος είναι ο νόμος. Δεν το καταλαβαίνετε αυτό, επειδή δεν καταλαβαίνετε ότι η γνώση, όπως και οτιδήποτε άλλο στον κόσμο, είναι Υλική. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της Υλικότητας. Ένα από τα πρώτα χαρακτηριστικά της Υλικότητας είναι ότι η ύλη σε συγκεκριμένο τόπο και υπό δεδομένες συνθήκες είναι περιορισμένη ... Το Υλικό της γνώσης έχει εντελώς διαφορετικές ιδιότητες ανάλογα με το αν λαμβάνεται σε μικρές ή μεγάλες ποσότητες. Λαμβανόμενο σε μεγάλη ποσότητα σε μια δεδομένη θέση, δηλαδή, από έναν άνθρωπο, ή από μια μικρή ομάδα των ανθρώπων, παράγει πολύ καλά αποτελέσματα. Λαμβανόμενο σε μια μικρή ποσότητα (δηλαδή, από το καθένα από έναν μεγάλο αριθμό ατόμων) δεν δίνει κανένα αποτέλεσμα σε όλους, ή μπορεί να δώσει ακόμα και αρνητικά αποτελέσματα, σε αντίθεση με τα αναμενόμενα. Έτσι, αν μια ορισμένη ποσότητα γνώσης διανεμηθεί σε εκατομμύρια ανθρώπους, κάθε άτομο θα λάβει πολύ λίγη, και αυτό το μικρό ποσό της γνώσης δεν θα αλλάξει τίποτα ούτε στη ζωή του ούτε και στην κατανόηση του για τα πράγματα.
Αλλά αν, αντιθέτως, μεγάλες ποσότητες της γνώσης συγκεντρώνονται σε ένα μικρό αριθμό ατόμων, τότε η γνώση θα δώσει πολύ καλά αποτελέσματα.
Με την πρώτη ματιά, αυτή η θεωρία φαίνεται πολύ άδικη, δεδομένου ότι η θέση εκείνων που βρίσκονται, να το πω έτσι, να τους έχει αρνηθεί η γνώση ώστε άλλοι να μπορούν να λάβουν μεγαλύτερο μερίδιο, φαίνεται να είναι πολύ λυπηρό και υπερβολικά πιο άδικο από ότι θα έπρεπε να είναι. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, αυτό δεν είναι καθόλου έτσι, και στην κατανομή της γνώσης, δεν υπάρχει η παραμικρή αδικία.
Το γεγονός είναι ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν θέλει καμία γνώση όποια κι αν είναι αυτή. Αρνούνται το μερίδιό τους από αυτή, και δεν παίρνουν ακόμη και το μερίδιο που τους έχει παραχωρηθεί στη γενική κατανομή για τους σκοπούς της ζωής. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές σε περιόδους μαζικής τρέλας, όπως πολέμους, επαναστάσεις ... όταν οι άνθρωποι φαίνεται να χάνουν ακόμη και το μικρό ποσό της κοινής λογικής που είχαν και να μετατρέπονται σε πλήρη αυτόματα, παραδίδοντας τους εαυτούς τους στην ολοσχερή καταστροφή σε τεράστιους αριθμούς, ακόμη και ... να έχουν χάσει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Λόγω αυτού, τεράστιες ποσότητες γνώσης παραμένουν αζήτητες και μπορεί να διανεμηθούν μεταξύ εκείνων που αντιλαμβάνονται την αξία τους.
Δεν υπάρχει τίποτα άδικο σε αυτό, διότι εκείνοι οι οποίοι λαμβάνουν γνώση δεν παίρνουν τίποτα που να ανήκει σε άλλους, παίρνουν μόνο ότι άλλοι έχουν απορρίψει σαν άχρηστο και σε κάθε περίπτωση θα χανόταν αν δεν το έπαιρναν.
Η συνάθροιση της γνώσης από κάποιους εξαρτάται από την απόρριψη της γνώσης από τους άλλους.
-THE UNKNOWABLE GURDJIEFF-
Αναδημοσίευση από το
''ΓΚΟΥΡΤΖΙΕΦ.ΑΝΑΖΗΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.''

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις